איך להפחית את סכנת ההשמנה בחורף

FavoriteLoadingהוסף למחברת המתכונים

החורף כבר כאן במלוא עוזו. קר וגשום. לא מתחשק לצאת מהבית בערב, נוח לשבת מול הטלוויזיה עם קערה מתפוצצת מגודש של חטיפים. שאני אצא לספורט עכשיו? ברוח הזאת? שאלך לחדר כושר עם המזגן המטורף שלהם? אבל במחשבה שנייה, ידוע שלכל שבת יש מוצאי שבת ושאחרי החורף יגיע האביב…אחרי שעבדתי כל כך קשה כדי לרדת במשקל, אינני רוצה שהעצלות והמלנכוליה החורפית ישתלטו עלי.

הנה אוסף רעיונות שעזרו לי להפחית את נזקי ויביאו אתכם להגיע לאביב במצב משופר:

אכלו 5-6 ארוחות ביום – כדי לשמור על משקל תקין חשוב להקפיד לא רק על מה אוכלים אלא גם על כמה אוכלים. שלוש ארוחות עיקריות ושתיים קטנות (פרי, יוגורט, חטיף דגנים וכד') מסייעות בשמירה על רמה קבועה של סוכר בדם. יתר על כן, בתהליך העיכול מייצר גופנו אנרגיה.  רעב מגביר את תחושת הקור הפנימי ושובע מגביר את תחושת החום. שיטת הארוחות הקטנות מאפשרת לנו להרגיש שבעים ונינוחים רב הזמן.

העדיפו מאכלים שיוצרים תחושה של חום: מרק הוא הלהיט של החורף, במיוחד מרק עוף, המעובה בירקות רבים ובשעועית לבנה. הוסיפו לו כף אורז ותקבלו מנה בריאה שמכילה הרבה חלבון וסיבים תזונתיים. לידיעתכם, שילוב של קיטניות ואורז יוצר חלבון.

שתייה מרובה: החימום באמצעות מזגנים בחורף מגביר את היובש בגופנו. שתיית תה ירוק מועילה מבחינות בריאותיות רבות, סותמת את התיאבון ומזרימה לחות לעיניים. לשתיית קפה, הנחשב כמחמם, יש יתרונות למי שאינו סובל מיתר לחץ דם.

הוסיפו לשתייה ולאוכל תבלינים מחממים: כדאי להוסיף מקל קינמון לתה שלכם או כורכום וזנגוויל למאכלים. הכורכום, הנחשב למזון על, יוסיף לכם הרבה בריאות.

אל תוותרו על ספורט: קר וגשום בחוץ? לכו בקניונים הסגורים. על המשטחים היבשים והישרים שבהם נוח ללכת והנוף מהחנויות לא רע. זה הזמן לבחון מחדש שיעורי התעמלות בערוץ "החיים הטובים" ולעשות אותם על השטיח בסלון. עדיף מאשר לוותר על ספורט.

בלו עם חברים: אין כמו בילוי חברתי נחמד בבית, בבית קפה או בקולנוע כדי להפיג בדידות. צרו לכם חוג מפגשים שבו תוכלו לשמוע הרצאות וסיפורים מעניינים. הצרות של אחרים הם תמיד עניין שעדיף לעסוק בו, וגם לא "אוכלים עליו".

גלו עניין במשפחה: ממילא אתם יושבים בבית כי קר וסוער בחוץ. חפשו דרך מהנה לבלות עם הילדים ועם בני המשפחה. מפגש משפחתי שאינו מבוסס על בולמוסי אכילה אלא על נתינה רגשית, מספק הרבה יותר בטווח הארוך.

חפשו עיסוק מהנה ומועיל לידיים: סריגה ורקמה הן עיסוק שיש שכר וסיפוק בצידו. לסורגות ולרוקמות נשאר פחות זמן לאחוז בחטיפים. הן גם לא רוצות ללכלך את הבד…


תגובות

כל הזכויות שמורות לאתר hfood © 2015