חשיבות ארוחת הבוקר

FavoriteLoadingהוסף למחברת המתכונים

למה חשוב וכדאי לאכול ארוחת בוקר?

רבים מאיתנו חושבים שאפשר לחסוך את הקלוריות של ארוחת הבוקר לטובת ירידה מהירה במשקל. הרמב"ם, רופא במקצועו ומגדולי חכמי היהדות, המליץ לפני למעלה מאלף שנים  לאכול "בבוקר כמו מלך, בצהריים כמו נסיך ובערב כמו אביון". ארוחת הבוקר חיונית לבניית רקמת העצם שלנו ולייצוב מערכת הדם, שכן בשעת מחסור "שולחת" רקמת העצם חלבונים, ויטמינים ומינרלים לדם בשעת מחסור, כמו למשל בלילה, כשאנו ישנים.  זו הסיבה לכך שארוחת הבוקר, נקראת בתרגום חופשי מאנגלית "שוברת צום" (breakfast), והיא חשובה לא רק להשבעת רעבוננו, אלא גם לבניין הרקמות וייצוב מערכת הדם.

כיום מייחסים חשיבות לא רק להרכב הארוחות, אלא גם המרווחים בין ארוחה לארוחה. תזונאים ודיאטנים ממליצים על  אכילה המתפרשת על פני כל שעות היום ומחולקת ל 5-6 ארוחות ביום במרווחים של כשלוש שעות. התפריט היומי צריך להתחלק לשלוש ארוחות גדולות (בוקר, צהרים וערב) ולפחות שתי ארוחות ביניים, השומרות על מאזן נכון של סוכר בגוף ותורמות להגנה על מסת העצם מפני פירוק. לכן נכון וראוי להתחיל לאכול בבוקר, לפני כל פעילות המשתמשת באנרגיה של הגוף.

בארוחת הבוקר צריכים להיכלל חלבונים, שתורמים גם לבניית השרירים, פחמימות המספקות אנרגיה מיידית לגוף  וכמובן מינרלים וויטמינים. ניתן לשלב בתפריט חלבון מן החי (חלב, יוגורט, ביצים וגבינות) או חלבון מהצומח, כמו חומוס, טחינה וגרנולה עם אגוזים או שקדים. טחינה ומוצרי חלב ידועים כעשירים בסידן וכך גם סרדינים שיכולים לשמש גם כמנת חלבון מהחי בארוחת הבוקר. מוצרי חלב וסרדינים עשירים גם בוויטמין די החשוב להטמעת הסידן בעצמות ובאבץ המונע את פירוק העצם.

מי שאוהב דגנים לארוחת בוקר, מוזמן להחליף אותם בנבט חיטה העשיר בוויטמין e . ארוחת בוקר מומלצת לדוגמה היא מנה הכוללת גביע יוגורט, נבט חיטה, אגוזים, אשכולית העשירה בוויטמין C ואבוקדו.

אפשר להוסיף פטל או אוכמניות העשירים בנוגדי חמצון. אפשר לאכול סלט עשיר עם כף טחינה וביצה. לחם מדגנים מלאים ישלים את מנת הפחמימות ויספק לנו ויטמין B. ואם מדברים על ירקות- כדאי להתמקד בבוקר באלה שצבעם כתום, אדום, צהוב וסגול. סלט מעגבניות ופלפלים עם בצל סגול עם מעט שמן זית יספק לכם על הבוקר בולמי חימצון, כמו סלניום ולחם דגנים עם גבינה צהובה יעניק מנה סבירה של סידן לבריאות העצמות.


תגובות

כל הזכויות שמורות לאתר hfood © 2015