תזונה לעור הפנים

FavoriteLoadingהוסף למחברת המתכונים

תזונה המועילה לשיפור מראה העור

שכנה שלי בת השישים הורידה כ-30 ק"ג ממשקלה. היא נראית נפלא וחוגגת בחנויות הבגדים, אבל עור פניה מקומט, ומשווה לה מראה מבוגר. "אני מוציאה הון תועפות על קרמים יקרים, שעוזרים רק למי שמוכר אותם…" היא מספרת. הצעתי לה  רשימה של מזונות איכותיים שניתן לקנות בסופרמרקט השכונתי. הם זולים ממוצרי קוסמטיקה והשפעתם יעילה יותר על עור הפנים ועל בריאות הגוף.

עור גופנו מכיל סיבי קלוגן, (סוג של חלבון) המספקים לו גמישות, נפח ומראה בריא. ככל שאנו מתבגרים ומזדקנים, מצטמצם ייצור הקלוגן בגופנו, והעור מתקמט. נוסף לכך, שינויים בהיקפים של אברי הגוף בעקבות השמנת יתר או ירידה דרסטית במשקל מאלצים את העור להתמתח או להצטמצם בהתאם למידות הגוף החדשות.

מהם המזונות שעשויים לסייע לשמירה על רמת הקלוגן בגופנו ולגרום לכך שעורנו ייראה גמיש ובריא? בגדול, יש להרבות בשתיית מים המספקת לעור את הלחות הדרושה לו.

מומלץ לאכול מזונות עתירי חלבון המכילים ויטמינים, מינרלים וחומרים נוגדי חימצון. כמוכן יש לכלול כמות מתאימה של חלבונים בתפריט ולהקפיד על צריכה מתונה של שומנים ממקור צמחי.

בתוך הכמות היומית המומלצת של נוזלים (8-10 כוסות ביום לנשים ו- 10 עד 12 כוסות לגברים) כדאי לכלול תה. יש בו חומרים נוגדי חמצון רבי עוצמה המסייעים לשמור על העור. הנמנעים מקופאין יוכלו להנות מ"תה ירוק" המיוצר מהעלים הצעירים והרעננים של אותו עץ תה, וידוע גם הוא בסגולותיו הבריאותיות בזכות הכמות הגדולה של נוגדי החימצון.

כדאי להרבות באכילת מזונות עשירים בוויטמינים C   ו-E . ויטמין C משתתף ביצירת הקלוגן, וויטמין  E חשוב לבריאות העור והשיער. אבוקדו הוא מקור מעולה לוויטמין  E ולשומן צמחי. ויטמין E מצוי גם בחלמון הביצה שהיא עצמה מהווה מקור תזונתי חשוב ליצירת חלבון בגוף. סרדינים וסלמון- גם הם מזונות עתירי חלבון. הטבעונים שבינינו יכולים לצרוך חלבון מקטניות, כמו: שעועית, אפונה (יבשה, לא מהמקפיא) ועדשים.

ירקות ופירות מספקים לגופנו ויטמינים ונוגדי חימצון ותורמים להגברת הלחות בעור. מלפפונים הם מקור טוב ללחות, וכך גם עגבניות, המכילות ויטמין C ו"ליקופן" – נוגד חימצון יעיל לגופנו. חצי תפוז ביום מספק לגוף ולעור את הכמות היומית הנדרשת של ויטמין C . בנוסף לאלה רצוי להוסיף לדגני הבוקר (מחיטה מלאה) אוכמניות המכילות  כמות יפה של נוגדי חימצון וג'וגי ברי. זהו סוג של פרות יער המכילים חומרים נוגדי חימצון ומעכבי הזדקנות של העור, בעיקר אצל בעלי עור בהיר ורגיש לשמש.


תגובות

כל הזכויות שמורות לאתר hfood © 2015