מזונות המסייעים לירידה במשקל

FavoriteLoadingהוסף למחברת המתכונים

מזונות המסייעים לירידה במשקל

לשאיפה לרדת במשקל מתלווה לעיתים קרובות חוסר שביעות רצון מקצב הירידה. את האשם אנו תולים ב"חילוף חומרים" איטי. נכון שהוא משפיע על ההרזייה, אבל לנו עצמנו יש שליטה מעטה מאד על קצב חילוף החומרים שלנו התלוי בגורמים אובייקטיביים, כמו: גיל, מין מגדרי ומבנה גופני. השפעה מסוימת על תקינותו של חילוף החומרים מיוחסת לפעילות ספורטיבית, בעיקר בעבודה על מסת השריר (פעילות אנאירובית). יכולה להועיל גם הכללת פריטי מזון ה"מזרזים" את תהליך העיכול ומסייעים להרזיה.  

 

הנה 10 טיפים תזונתיים שיעזרו לכם לרדת במשקל:

1. התחילו את הבוקר עם כוס משקה מלימון ושמן זית. ערבבו מיץ מלימון סחוט וכף שמן בתוך כוס עם מים פושרים. המשקה יעורר את מערכת העיכול ויסייע לה להתרוקן מהפסולת המיותרת.

2.  הרבו בשתיית מים המגבירים את קצב חילוף החומרים ומסייעים ל"העברה" תקינה של חומרי הזנה לתאי הגוף ושתו קפה לפני אימון גופני בחדר הכושר. קפאין מאיץ את תהליך שריפת השומנים, אבל עודף ממנו עלול לגרום להתייבשות, לדופק מואץ לצרבות ולנדודי שינה.

3. יוגורט מסייע בשריפת שומנים בשל תכולת הסידן הגבוהה שבו. כדאי להקפיד על אחוזי שומן נמוכים, עד 3%.

4. הרבו באכילת דגי -ים, במיוחד כאלה העשירים באומגה -3, חומר המעלה את קצב שריפת השומנים בגוף. סלמון, לדוגמא, מכיל שומן בריא, עם זאת הוא דל בקלוריות ומהווה מקור מצוין לחלבון ולברזל.

5.  אל תוותרו על שומן בריא מן הצומח! נכון, לשומן במזון יש דימוי שלילי, אבל הניסיון מלמד שתוספת יומית קטנה של אבוקדו, אגוזים או טחינה מסייעת לעיכול ומונעת עצירות.

6. ביצה בארוחת הבוקר היא מקור לחלבון איכותי. ביצה קשה משביעה מאד ומפחיתה את התשוקה לאכילה נוספת. כך אנו מתמודדים טוב יותר עם הדיאטה שלנו.

7. שלבו בתפריט היומי מוצרי מזון העשירים בוויטמין C. על פי מחקרים, כמות יומית מספקת של ויטמין  c מסייעת ביצירת החומצה האמינית שאחראית על תהליך שריפת השומנים. נסו אשכולית אחת ליום, או קיווי- המכיל גם נוגדי חימצון רבים שמיטיבים עם העיכול.

8. השביעו את רעבונכם עם תפוח עץ, הנותן גם מענה לתשוקה למתוק. ה'פקטין' שבתפוח, אותו חומר המסייע להקרשת ריבות ותבשילים, מאזן את רמת הסוכר בדם ומסייע לעיכול.

9.  העדיפו מזונות עשירים בסיבים תזונתיים המעניקים תחושת שובע לאורך זמן בזכות התפרקותם האיטית בגופנו. ברוקולי- העשיר בוויטמינים ובחומרים בוני עצם; חיטה מלאה, קוואקר ושיפון- העדיפים להכנת מאפים; בטטות וירקות כתומים; ירקות ירוקים ועלי סלט; כוסמת וקינואה במקום פחמימה 'לבנה'; פירות יער- טריים או מוקפאים המסייעים לוויסות הסוכר בדם.

10. הוסיפו תבלינים מחממים ומאיצים לתבשילים! רבע כפית קינמון ביום תסייע בהורדת רמת הסוכר בדם.  פלפל חריף, שום וג'ינג'ר מכילים חומר המעניק תחושת חום ומעלה את הטמפרטורה של הגוף. בכך מסייעים מאכלים אלה לשיפור בקצב חילוף החומרים.


תגובות

כל הזכויות שמורות לאתר hfood © 2015


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/hfoodco/public_html/wp-includes/functions.php on line 3707